روزانه های مدیریت!

ممکن است شما از شکست خوردن نا امید و مایوس شوید ولی اگر امتحان نکنید، فنا خواهید

روزانه های مدیریت!

ممکن است شما از شکست خوردن نا امید و مایوس شوید ولی اگر امتحان نکنید، فنا خواهید

6 درس برای برنامه ریزی بهتر

به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم، روزهایی که معمولا پر است از کارهای عقب افتاده. واقعا اگر در این روزها، یکی از این روزها اراده نکنیم تا کارها را مرتب و با برنامه انجام دهیم، دیگر کی می خواهیم این کار را انجام دهیم. 6 درس برایی برنامه ریزی بهتر در این تصمیم بزرگ می توانند به شما کمک کنند :

۱- اهداف تان را واقعی و دست‌ یافتنی انتخاب کنید و بر اهداف تان تمرکز کنید

اهداف شما مانند چراغی است که مسیر تاریک روبرویتان را روشن می کند تا در رسیدن به آنچه می خواهید موفق گردید. اطمینان حاصل کنید که اهداف تان دست یافتنی و دور از دسترس نیست. همیشه اهداف تان را در جلوی رویتان تصور کنید تا فراموششان نکنید و بر روی آنها تمرکز کنید.

۲- یک تقویم داشته باشید و از آن نگهداری کنید، همیشه!

مهم نیست یک تقویم قدیمی رومیزی داشته باشید یا یه یک سر‌رسید ساده یا یک اپلیکیشن تقویم که با همه‌ی دیوایس‌های شما همگام (sync) شده باشد، مهم این است که از تقویم تان مداوما استفاده کنید.

۳- اولویت‌های خود را در ابتدای روز مشخص کنید

در ابتدای هر روز کاری ۲۰ دقیقه را به اولویت بندی کارهای خود اختصاص دهید. این زمان را فقط برای خودتان و تنها خودتان قرار دهید؛ تلفن هایتان را روی منشی تلفنی دایورت کنید، ایمیل های خود را ببندید و به طور کلی تمام مشغله ها و برنامه هایتان را فراموش کنید. مهمترین برنامه‌ی شما در حال حاضر اولویت بندی است. اگر فکر می کنید این ۲۰ دقیقه را نمی توانید برای خود در ابتدای صبح فراهم کنید، هر روز یک قرار ملاقات ۲۰ دقیقه ای با خودتان در محل تقویم تان تنظیم کنید!

۴- اولویت هایتان را اولویت بندی کنید

کارهای با اولویت بالا را اول و کارهای با اولویت پایین تر را در انتها قرار دهید. شاید این کار کمی اضافی به نظر برسد. اما حقیقت آن است که انسان ها تمایل دارند کارهای راحت تر را در ابتدا انجام دهند و کارهای سخت را به بعدا موکول کنند. اما بعدا هیچ وقت وجود ندارد! بنابراین کارهایی که پر‌ اهمیت‌تر و زمان‌بر‌ تر هستند را ابتدا انجام دهید‍‍. فراموش نکنید که انرژی اول وقت خیلی بیشتر از سایر اوقات است.

۵- در پایان هر روز کارهای نا‌تمام خود را به پایان برسانید

در پایان وقت کاری خود ۲۰ دقیقه را برای پایان دادن به کارهای ناتمام جزئی مثل چک کردن ایمیل‌ها، گوش دادن به پیغام های صوتی و یا ارجاع دادن پرونده ها و نامه ها به دیگر همکارانتان، اختصاص دهید. کارهای ناتمام و جزئی که اغلب تعدادشان زیاد است بیشتر از کارهای بزرگ ذهن ما را درگیر می کند. این تکنیک کمک می کند تا ذهن مان را از دغدغه های کارهای جزئی پاک کنیم و به کارهای بزرگ بهتر و بیشتر بیاندیشیم.

۶- محیط کاری تان را مرتب کنید

مطمئنا در یک محیط نامرتب و کثیف نمی توان به خوبی تمرکز کرد. نمود محیط کاری و حتی محتویات درون کیف شما در ذهن شما آشکار خواهد شد. اگر همه چیز مرتب و سر جایش باشد، ذهن شما هم مرتب تر و راحت تر درگیر مسائل می شود تا اینکه دغدغه ذهن شما یافتن یک خودکار در بین انبوهی از کاغذهای روی میزتان باشد! در پایان هر روز محیط کاری خود را مرتب کنید تا روز بعد را با یک حس توام با پاکیزگی و انرژی مثبت آغاز کنید.

انگیزه دوباره

چرا باید به برنامه ریزی بها دهیم؟ زیرا بسیاری از بحران ها، موارد اضطراری و مواردی که سخت قابل کنترل اند، همیشه وجود دارند و یک فرد موفق باید بتواند با برنامه ریزی صحیح از عهده ی کارهای قابل کنترل بر بیاید تا زمان بیشتری را برای مواردی که سخت قابل کنترل اند صرف نماید. برنامه ریزی به دسته بندی صحیح دغدغه های ذهنی و مواجهه با آن ها کمک می کند. همین حالا زمانی را برای شروع مشخص کنید، زندگی تان متحول خواهد شد!

رموز ساده افراد موفق در دنیا که ما نمی دانیم

یک نکته که در مسیر موفقیت به آن توجه نمی کنیم این است که می توان از روش های ساده نیز به موفقیت رسید. اما این روش ها می بایست بارها مورد آزمایش قرار گرفته و به قول معروف جواب خود را پس داده باشند. در اینجا تلاش کردیم تا رموز ساده افراد موفق که نمی دانیم را برای شما بازگو کنیم :

پیروزی های کوچک بدست آورید. رضایت از زندگی در افرادی که کار های کوچک را به خوبی انجام می دهند 22 درصد بیشتر از افرادی است که علاقه به بدست آوردن موفقیت های بزرگ دارند.

- دستور العمل ها را بنویسید. کسانی که معمولا از کارهایی که باید انجام شود یادداشت تهیه می کنند. از افرادی که این کار را انجام نمی دهند 32 درصد شانس بیشتری برای داشتن احساس پیشرفت در زندگی خود دارند.

- برنده ها ساخته می شوند، بدنیا نمی آیند! تحقیقات موردی روی مدیران اجرایی مشخص نموده است که 98 درصد از آنها پیشرفت و موقعیت خود را نتیجه برنامه ها و استراتژی می دانند و بیش از نیمی از آنها فردی موفق را سرمشق خود قرار داده اند تا برنامه ای درست برای خود تعریف نمایند.

- از علایق فردی استفاده کنید. محققان دریافته اند که اهمیت دادن به علایق شخصی بزرگترین عامل در جهت احساس رضایت شغلی و پشتکار بیشتر در رسیدن به هدف می شود.

- داوطلب شوید تا احساس بهتری داشته باشید. کسانی که در انجام کارها داوطلب می شوند و پیشرو هستند 25 درصد بیش از دیگران از کار خود راضی هستند و از نظر شغلی بهتر کار می کنند و در راه رسیدن به اهداف والا و بلند مدت پایداری بیشتری از خود نشان می دهند.

- فردا روز بهتری است (ولی دقیقاً چقدر بهتر). کسانی که هدف خود را دقیقاً مشخص می کنند 50 درصد احساس اعتماد به نفس بیشتری در دستیابی به آنها دارند و 32 درصد شانس بیشتری احساس کنترل زندگی خود دارند.

- در احترام گذاشتن به خود برنده شوید! محققان دریافته اند که خوشبینی فردی و دیدن نیمه پر لیوان نه تنها به شما کمک می کند انگیزه بالا داشته باشید و بیشتر بدست آورید بلکه سبب بهبود وضعیت سلامتی شما می شود.

شک نکنید! یکی از نکات ساده بالا به کار شما خواهد آمد.

تغییراتی ساده برای کاهش وزن (بسیار خواندنی)

همیشه روش های مختلفی برای کاهش وزن را از اطرافیان و دوستان می شنویم، اما در این میان تغییراتی ساده وجود دارند که به ما کمک می کنند تا وزن خود را به مرور کاهش داده و سلامتی خود را دوباره بدست آوریم. این تغییرات ساده برای کاهش وزن بسیار کم هزینه بوده و همچنین می توانند عادات مفیدی را در شما پدید آوردند :

انسان به طور معمول در طول هر شبانه روز 3 وعده اصلی یعنی : صبحانه، ناهار و شام را در کنار تعدادی میان وعده مصرف می کند. بسیاری از کارشناسان علم تغذیه اشتباهات در نوع تغذیه در این وعده ها را دلیل اصلی چاقی و اضافه وزن افراد می دانند. تغییرات ساده ای در این وعده ها می تواند در امر کاهش وزن بسیار موثر باشد.

صبحانه

در وعده صبحانه استفاده از تخم مرغ بسیار توصیه شده است. این ماده غذایی دارای حجم زیادی از پروتئین است که به شما کمک می کند تا احساس سیری را با خود داشته باشید و از مصرف میان وعده ها و یا خوردن بیش از حد ناهار و یا حتی شام جلوگیری می کند.
مطالعه انجام شده در مجله “تحقیقات مواد غذایی” بر این نکته تاکید دارد که افرادی با مصرف تخم مرغ در وعده صبحانه به نسبت سایرین از احساس سیری بیشتری در طول روز برخوردار هستند.

ناهار

در وعده ناهار باید سعی شود تا از غذاهایی استفاده شود که میزان قند آزاد شده آنها کمتر باشد. سیب زمینی شیرین از جمله مواد غذایی است که متاسفانه در کشور ما آنچنان که باید مصرف نمی شود. این ماده غذایی به آرامی قند موجود در خود را آزاد کرده و میزان قند موجود در خون را به حد تناسب می رساند. توجه داشته باشید که هر گونه تغییر ناگهانی در میزان قند خون می تواند به بروز مشکلات جدی در بدن منجر شده و پس از مدتی شما را دوباره گرسنه و به خوردن وادار می کند. استفاده از سبزیجات نظیر کرفس و کلم بروکلی که به تازگی در بازار نیز به مقدار زیاد یافت می شود نیز عادت مناسبی است که باید با اضافه کردن آن از مقدار وعده غذایی خود نیز کم کنید.

شام

امروزه بسیاری از افراد سعی می کنند تا در وعده شام به جای مواد غذایی اصلی از انواع سالاد استفاده کنند. در کنار این سالادها سس های مختلف نیز سرو می شود. سس ها به عنوان چاشنی های چرب دارای میزان چربی و کالری بالایی هستند و می توانند در افزایش وزن موثر باشد. به جای این گونه از چاشنی ها می توانید از ترکیب های حاوی فلفل استفاده کنید. فلفل ادویه ای است که فعالیت متابولیسم بدن انسان را افزایش داده و روند چربی سوزی را تسریع می کند.

میان وعده‌های روزانه

سعی کنید تا از مصرف موادی مثل چیبس و پفک خودداری کنید و به جای آن از ذرت بو داده استفاده کنید. ذرت به عنوان یک ماده غذایی حاوی غلات کامل دارای حجم فیبر زیادی بوده و بسیار دیرتر هضم میشود. این مسئله به مانند کارایی تخم مرغ در وعده صبحانه است و با سیر نگاه داشتن شما در طول روز از میزان غذای مصرفی شما در سایر وعده ها می کاهد.