روزانه های مدیریت!

ممکن است شما از شکست خوردن نا امید و مایوس شوید ولی اگر امتحان نکنید، فنا خواهید

روزانه های مدیریت!

ممکن است شما از شکست خوردن نا امید و مایوس شوید ولی اگر امتحان نکنید، فنا خواهید

ارزش

یک سخنران مشهور سمینارش را با در دست گرفتن بیست دلار اسکناس شروع کرد

او پرسید چه کسی این بیست دلار را می خواهد؟

دست ها بالا رفت.او گفت:من این بیست دلار را به یکی از شما می دهم

اما اول اجازه دهید کاری انجام دهم.

او اسکناسها را مچاله کرد و پرسید چه کسی هنوز این ها را می خواهد؟

باز هم دست ها بالا بودند.او جواب داد خوب. اگر این کار را کنم چه؟

او پول ها را روی زمین انداخت و با کفشهایش آنها را لگد کرد

بعد آنها را برداشت و گفت:

مچاله و کثیف هستند حالا چه کسی آنها را می خواهد؟

بازهم دستها بالا بودند

سپس گفت:

هیچ اهمیتی ندارد که من با پولها چه کردم شما هنوز هم آن ها را می خواستید

چون ارزشش کم نشد و هنوز هم بیست دلار می ارزید.

اوقات زیادی ما در زندگی رها می شویم، مچاله می شویم

و با تصمیم هایی که می گیریم و حوادثی که به سراغ ما می آیند آلوده می شویم .

و ما فکر می کنیم که بی ارزش شده ایم

اما هیچ اهمیتی ندارد که چه چیزی اتفاق افتاده یا چه چیزی اتفاق خواهد افتاد.

شما هرگز ارزش خود را از دست نمی دهید.

کثیف یا تمیز،مچاله یا چین دار

شما هنوز برای کسانی که شما را دوست دارند بسیار ارزشمند هستید.

ارزش ما در کاری که انجام می دهیم یا کسی که می شناسیم نمی آید

ارزش ما در این جمله است که: ما که هستیم؟

هیچ وقت فراموش نکنید که شما استثنایی هستید

روشهای بهبود رزومه

نوشتن اولین رزومه در واقع اولین تجربه برای نوشتنهای بعدی است. در زیر توصیه هایی جهت بهبود رزومه آمده است که توسط کارفرمایان و نیز مشاوران شغلی تهیه گردیده اند.

 

·        در رزومه دقت زیادی روی غلطهای املایی، نکات دستوری، نقطه گذاری، فرمت و نوع قلمها داشته باشید.

·        ابتدا پیش نویس رزومه را تهیه و آن را بدقت بخوانید. از کتابهای لغت و کتابهای راهنما کمک بگیرید و در آخر نیز از شخص دیگری بخواهید که آن را قبل از فرستادن بخواند.

·        اطلاعات مربوط به خود را کاملا مرتب کنید.

·        در مورد هر چیز به طور روشن و شفاف توضیح دهید و فقط نکات اصلی را به دقت ذکر کنید.

·        از قلمهای ساده که به راحتی قابل خواندن باشند استفاده کنید.

·        رزومه خود را به یک صفحه محدود کنید.

·        تا حد امکان تجربیات کاری گذشته خود را به نحو شایسته ای ذکر کنید.حتی اگر زیاد هم به شغل مورد نظر مربوط نباشد.

·          اطلاعات و تجربیات خود را با حرفه مورد نظر تطبیق دهید.

بایدها و نبایدهای رزومه

رزومه مهمترین عامل تصاحب شغل مناسب می باشد. در واقع اولین گام برای استخدام در شغل مورد نظر، نوشتن رزومهء هنرمندانه و حرفه ای می باشد. اگر چه اندکی از مردم می دانند چگونه با استفاده از خلاصه تجربیات کاری و تخصص های تحصیلی خود یک رزومه مناسب تهیه کنند، اما در عوض عده ای نیز نمی توانند بدرستی کارهایی را که می خواهند و یا می توانند برای کارفرما انجام دهند تشریح کنند .و یا بعضا طلاعات خارج از موضوع عرضه می کنند. امید است مطالب زیر مفید واقع شوند.

 

بایدهای رزومه

     1- هدف و منظور و نیز خلاصه تجربیات و تحصیلات خود را به طور واضح و جز به جز برای کارفرما شرح دهید.

     2- تمامی بخشهای رزومه را با توجه به هدف و منظور به هم ربط دهید.

     3- خصوصیات فردی و نیز کمال و هنر خود را مطابق خواسته های کارفرما در شغل مورد نظر ذکر کنید.

     4- رزومه خود را مشتاق و دعوت کننده نمایش دهید .

     5- مطمئن شوید رزومه عاری از اطلاعات غلط و یا اشتباهات دستوری، املائی است.

     6- اطلاعات ضروری و قابل توجه مانند “تعلیمات“ و یا “تجربیات حرفه ای و کاری“ را حتما ذکر نمایید.

نبایدهای رزومه

     1- از ذکر اطلاعات غیر ضروری مانند سن، قد و یا سرگرمیهای خود بپرهیزید.

     2- مقدار حقوق درخواستی و یا منابع در اختیار را بازگو نکنید .

     3- هیچ گونه اطلاعات منفی را در رزومه خود بیان نکنید.

     4- رزومه بیش از 2 صفحه نباشد.

     5- وظایف خود را با اهمیت جلوه ندهید. در قبال تواناییها و قدرت خود هنگام صحبت در مورد تجربه اظهار نظر نمایید.

     6- هرگز در مورد گذشته خود دروغ نگویید و نیز حقایق را بسط ندهید.