با آن قوانین موافق باشد. (عالی!)
توافقی با آن قوانین نداشته باشد. ( درچنین موردی این شخص برای تیم شما مناسب نیست.)
برای شفافتر شدن موضوع سؤالاتی بپرسد.
اگر به این موضوع علاقه مند هستید سی دی آموزشی مدیر موفق میتواند برای شما مفید باشد
جهت مشاهده محتوای سی دی و توضیحات بیشتر اینجا کلیک کنید
1 .به هیچ وجه از اسامی استفاده نکنید
فرقی نمی کند که اسم فامیلتان باشد، یا باشگاه فوتبال مورد علاقه تان. بسیاری از برنامه های هکر، رمزهای عبور را با کمک فرهنگ لغت هک می کنند. فقط چند ساعت طول خواهد کشید که با کمک لغات یک فرهنگ لغت، دستیابی به رمز عبور امکان پذیر شود.
3.برای رمز عبور، از حروفی که در کنار هم قرار گرفته اند استفاده نکنید!
رمزهای عبوری مانند “qwert” یا “asdf” ، کار هکرها را برای دستیابی به رمز عبور بسیار آسان می کند، این مطلب در ترکیب اعداد نیز به همین صورت است؛ مثل " 12345678 ". در کنار هم قرار گرفتن حروف و یا اعداد، دستیابی به هکرها به رمز عبور شما را بسیار راحت می کند!4.برای رمز عبور خود، ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک یا اعداد و علامتهای ویژه را انتخاب کنید.
استفاده از علامتهای ویژه به تنهایی کافی نیست. 5 درصد همه کاربرها بر این امر اتفاق نظر دارند که رمز عبوری مثل Martin! را به کار برند!5.رمز عبور خود را تا حد امکان جایی ننویسید
حتی اگر کاغذی که رمز عبور خود را بر روی آن نوشته اید، در جای امنی مانند کیف تان باشد، از این کار اجتناب کنید. عنوان کاغذی که رمز عبور خود را بر روی آن نوشته اید، به هیچ عنوان زیر صفحه کلید یا به مانیتور خود نچسبانید!6.رمز عبور خود را همواره تغییر دهید.
هر قدر، مدت زمان استفاده از رمز عبورتان بیشتر باشد، خطر هک شدن شما بیشتر خواهد بود. اداره فناوری اطلاعات آلمان فدرال، توصیه می کند که هر 90 روز یکبار رمز عبور خود را تغییر دهید.7.رمز عبور خود را در کامپیوتر ذخیره نکنید!
کامپیوتر قادر است رمز عبور شما را ذخیره کند تا شما مجبور نباشید هر بار آن را وارد کنید. با این حال، کسی که برای هر بار ورود، احتیاج به وارد کردن رمز عبور نداشته باشد، خیلی سریع آن را فراموش می کند: دقت داشته باشید که برای تغییر رمز عبور ، باید حتماً رمز عبور قبلی را وارد کنید!8.رمز عبور خود را به شخص دیگری ندهید!
اگر از شما تلفنی یا با ایمیل، رمز عبورتان را خواستند، آن را بازگو نکنید! هکرها معمولاً خود را به عنوان همکاران شرکتهای بزرگ معرفی می کنند. این اشخاص که خود را سرویس کار کامپیوتر معرفی می کنند، معمولاً توسط تماس تلفنی یا ایمیل رمز عبور شما را برای حل مشکل کامپیوترتان طلب می کنند. ولی هیچ شرکت معتبر و صاحب نامی از شما رمز عبورتان را نمی خواهد.
همیشه در هر فعالیت، رقیبانی وجود دارند که هرچند نمیتوان فعالیت آنها را کنترل کرد، میتوان تاثیر فعالیتهایشان بر بازار و کسب و کار خود محدود نمود.
در این نوشتار با ارایهی سه روش ساده، راه افزایش فروش و مطرح شدن در بازار، با کمترین یا حتی بدون رقابت با دیگران نشان داده میشود.
● از روشهای بازایابی غیر قراردادی، غیر کلیشهای و نامتعارف استفاده کنید
متاسفانه در بیشتر کسب و کارها از روشهای بازاریابی مشابه آنچه سایر رقبا به کار میبرند، استفاده میشود. سعی کنید از روشهای جدید و غیر کلیشهای برای متمایز کردن خود از رقبا استفاده کنید. اگر روش بازایابی شما منحصر به فرد باشد، به طور قطع توجه بیشتری را به خود جلب میکنید و فروش شما افزایش خواهد یافت.
برای نمونه، بیشتر کسب و کارهای اینترنتی فقط از روشهای بازایابی online برای ایجاد ترافیک روی وب سایتهایشان استفاده می کنند. با استفاده از بعضی روشهای بازاریابی offline، می توانید بر رقابت سنگین و تنگاتنگ online پیروز شوید و ترافیک بیشتری را روی وب سایت خود ایجاد و فروشتان را بیشتر کنید.
برای نمونه، بهترین و کوچکترین تبلیغ خود را روی یک کارت پستال چاپ کرده و از طریق پستهای معمولی غیرالکترونیکی برای مشتریان مورد نظر و بازار هدف بفرستید.
کارت پستالها هنوز هم کم هزینه ترین، موثرترین و آسانترین روش بازایابی به شمار میآیند. به یاد داشته باشید که بیشتر دریافتکنندگان این کارتها، پیامهای تبلیغاتی کوتاه را بر خلاف نامههای طولانی، با اشتیاق میخوانند.[۱]
● بازارهای ناب، دست نخورده و زیر پوشش قرار نگرفته
وقتی برای تسخیر مشتریان یا بازارهایی مشخص هدفگذاری بازاریابی میکنید، به یاد داشته باشید که رقبای شما هم همین عمل را انجام میدهند، در این حالت شما هرگز نمیتوانید از رقابت دوری کنید. سعی کنید در جستوجوی بازارهای ناب و دست نخوردهای باشید که هنوز مورد توجه رقبای شما قرار نگرفتهاند. شما میتوانید با کمترین تلاش یا حتا بدون دردسر در رقابت این بازارهای ناب را تسخیر کنید.
تبلیغات، آگهیها، صفحات وب و پیامهای دیگر خود را به نحوی تجدیدنظر و اصلاح کنید که به طور اختصاصی علایق منحصر به فرد و نیازهای مشتریان آینده را که از یک گروه جدید دست نخورده هستند، تامین کنید. برای نمونه یک بازاریاب شبکه میتواند ۳ بازار جدید دستنخورده و جداگانه در دامنهی کاری خود هدفگذاری کند و در نظر داشته باشد. این بازاریاب میتواند رویکرد فروش را در هریک از این بازارها با تاکید بر بخشی از سودمندیهای خاص و متفاوت، تغییر دهند.
▪ زنان خانه دار و مادرانی که بیشتر در خانه هستند: برای این گروه سودمندیهای کار نیمهوقت در منزل را شرح دهید.
▪ کارمندان شرکتها: از فرصتهایی که در اختیاردارند و خود از آن بیخبرند، بگویید و شرح دهید که چگونه میتوانند با کنده شدن از محیط کارمندی، برای کسب و کار مستقل راه بیندازند و "خود اشتغالی" داشته باشند.
▪ بازنشستگان: برا آنها فرصتها و منافعی را که در اختیار دارند توضیح دهید.
▪ سعی کنید همواره حرفهای رفتار کنید
یکی از موثرترین روشهای پیروزی در یک رقابت این است که در زمینهی کاری خود متخصص و حرفهای باشید و این امر را به مخاطبتان ثابت کنید. مشتریان آیندهی شما یک فرد حرفهای را به چشم یک کارشناس خبره مینگرند و اطمینان دارند که او دانش و آگاهی لازم را در زمینهی کاری مورد نظر، برای کمک به مشتریان دارد.
البته شما مجبور نیستید که نظام بازاریابی فعلی خود را به اثبات حرفهای بودن خود محدود کنید.
کافی است که محصول یا خدمت منحصر به فردی را انتخاب کنید که مطمئن هستید میتوانید به بهترین شکل ممکن آن را ارایه کنید. سپس بر روی بازایابی آن تمرکز و تاکید کنید. در این میان، برای کامل کردن اقدامات بازاریابی خود، تفاسیر، تمجیدها و سپاسهای مشتریان خود و نیز عناوین، نشانها، استانداردها، گواهینامهها و مدارکی را که از مجامع تخصصی و معتبر دریافت کردهاید و نشانگر اعتبار شماست، به نمایش بگذارید.
یک کسب و کار خدماتی و حتی یک شرکت تولیدی که کیفیت خدمات یا کالاهایش برای مشتریان ثابت شده باشد، اغلب میتواند قیمتهای بالاتری را دریافت کند.
بسیاری از مشتریان انتظار دارند در مقبال پرداخت وجه بیشتر ا محصول یا خدمت تخصصیتری دریافت کنند. حتا گروهی از مشتریان نرخهای بالای شما را نشانهای بر تخصص بالا قلمداد میکنند.
به یاد داشته باشید تا زمانی که کسب و کارتان ادامه دارد، رقیب هم خواهید داشت و ناگریز باید رقابت کنید. اما این سه راهحل میتواند تاثیر رقبا را بر کار شما به کمترین میزان برساند. با به کار بردن این روشها خواهید توانست راحتتر و بازحمت کمتر (حتا گاه بدون دغدغههای رقابت با دیگران) فروش خود را افزایش دهید و بر رقیبان خود چیره شوید.
نویسنده: Bob Leduc
ترجمه: شاهین گلستانی
مرجع: همکاران سیستم
[۱] - ثابت شده که خوانندگان پیامهای تبلیغاتی کوتاه یا بینندگان تصاویر تبلیغاتی بسیار کوتاه که تا حد کسری از ثانیه از مقابل چشمان آنها میگذرد، به صورت ناخودآگاه پیامها یا تصاویر را در ذهن ثبت میکنند حتا اگر هیچ انگیزهای هم برای به خاطر سپردن آن پیام یا تصویر نداشته باشند. این روش از اعجازهای "شرطی شدن " یا " تداعی عصبی" ذهن است که بسیار کاربرد دارد - مترجم