روزانه های مدیریت!

ممکن است شما از شکست خوردن نا امید و مایوس شوید ولی اگر امتحان نکنید، فنا خواهید

روزانه های مدیریت!

ممکن است شما از شکست خوردن نا امید و مایوس شوید ولی اگر امتحان نکنید، فنا خواهید

علی (ع)

هر لحظه در حال شدنی وهرکرده سنگی از بنای شدنت

 پس هرروز خود را محاسبه کن که چه کرده ای ؟

اگر دوروزت یکسان بگذرد بدان که مانده ای و

 رود مانده مرداب است و مرداب مرگ آب!

علی (ع)

بیست و پنج نکته برای اینکه سایت شما پول ساز شود

قسمت اول
درس اول
- با راه اندازی یک خبرنامه، سایت خود را حرفه ای تر کنید.این حضور شما را طوری جلوه می دهد انگاری که قصد ماندن این دور و برها را دارید.به علاوه، به بازدید کنندگان خود می گوئید که نه تنها حرفی برای گفتن دارید بلکه تصمیم دارید به گفتن ادامه دهید.

 

درس دوم
- برای جلب اعتماد مشتریان بالقوه، به آنها اجازه دهید شما را بشناسند. به آنها اطلاعات کامل از خودتان و شرکت خود را ارائه کنید. اطلاعاتی مثل آدرس کامل، شماره تلفن تماس و آدرس پست الکترونیک برای پاسخگوئی به درخواست آنها.

 

درس سوم
- سایت شما نه تنها باید همیشه در دسترس باشد، بلکه باید سریع هم احضار شود. اگر رایانه میزبان سایت شما کند است، اصلا اهمیتی ندارد که شما چقدر گرافیک و کد HTML سایت خود را بهینه سازی می کنید  و صفحات سایت را کوچک می کنید.

درس چهارم
- شما می توانید در فیلدهای فرم اطلاعاتی صفحات وب خود، مقادیر پیش فرضی را نشان دهید به طوری که وقتی روی آن فیلد کلیک می شود، آن فیلد به شکل معجزه آسائی خالی شود.خاصیت این امکان در این است که شما می توانید فیلدهای فرم را با مقادیری به عنوان مثال پر کنید تا کاربر با دیدن آن مثالها راحت تر بتواند فرم را پر کند. نمونه زیر این کار را برای شما انجام می دهد:

<input  type=text  name=gender  value="Enter Male or Femaleonfocus="value=''">

 

 

درس پنجم
- خیلی مهم است که سایت شما همیشه قابل دسترسی باشد. سایتهائی مثل AtWatch و Internetseer  و AlertSite خدمات کنترل و آگاهی دهنده (
Monitoring) ارائه می کنند که در زمان پائین بودن سایت شما، از طریق پست الکترونیک، به شما خبر می دهند. همچنین این سایتها به شما گزارش ثبت شده از پائین بودن سایت شما می دهند که شما می توانید برای پس گرفتن پول خود از شرکت میزبان سایت خود، به این گزارشات استناد کنید.

 

درس ششم
- یک مدیر سایت  خوب، سایت خود را طوری طراحی می کند که در بیشتر مرورگرهای حاکم در بازار، به خوبی قابل دیدن باشد. یک سایت خوب نیازی به جمله "در مرورگر مایکروسافت و سایز 800
x600 صفحه نمایش قابل دیدن است  یا
 "
Best viewed in IE 5.x browsers and 800x600 resolution  در پایین صفحات خود ندارد.


درس هفتم
- اولین قدم این است که بصورت موثر و کامل به مردم بگوئید که شما که هستید، شما چه می کنید و آنها از ارتباط تجاری با شما چه سودی خواهند برد. به نظر کار ساده ای است ولی اکثر سایتها این کار را انجام نمی دهند. 

 

درس هشتم
- سایت شما مهمترین ابزار فروشی هست که شما دارید. تاثیر پذیری بازدیدکننده شما در اولین بازدید نیز تعیین می کند که فروشی انجام خواهد شد یا خیر. یک سایت حرفه ای باید چشم نواز باشد، چیدمان مناسب داشته باشد، حرکت در آن آسان باشد و سریع احضار شود

درس نهم
-
استفاده از خدمات و محصولات رقیبان، ضرورت تجارت شما است و به شما کمک می کند تا نقاط ضعف محصول خود را شناسائی کنید. به همین خاطر باید خدمات و محصولات رقیبان خود در بازار را شناخته و برای استفاده خریداری کنید.

درس دهم
-
میزان فروش خود را با دادن جایزه به مشتریان، افزایش دهید. خیلی وقتها مشتریان فقط برای دریافت جایزه، از شما خرید می کنند. از این امکان به عنوان یک مزیت تجاری استفاده کنید.

درس یازدهم
-
اگر سایت شما تعداد زیادی صفحه دارد، حتما برای آن امکان جستجو فراهم کنید تا بازدید کننده سایت شما بتواند با جستجوی کلید واژه، به راحتی و سرعت به اطلاعات مورد نیاز خود دست یابد.

.

درس دوازدهم
-
برای افزایش ترافیک سایت خود، با سایتهای مشابه سایت خود، و نه سایتهای رقیب، تبادل ارتباط(Link Exchange) کنید. اکثر موتورهای جستجو به این موضوع که چه تعداد ارتباط از/ به سایت شما وجود دارد حساس هستند و در رتبه بندی سایت شما به آن توجه می کنند. پس، ترافیک بیشتر و رتبه بهتر در موتورهای جستجو با تبادل ارتباط بیشتر حاصل خواهد شد.

 

درس دوازده + 1
-
جمله "طرف، خوب می دونه چی داره میگه" خلاصه این جمله هست که "این فرد شایسته است و ارزش دارد که با او وارد تجارت شوم". نوشتن و ارائه مقاله در زمینه تخصصی خود، بهترین راه برای رسیدن به این نوع اعتبار است.
درس چهاردهم
-
برای اینکه نام یک شرکت یا محصول به یاد ماندنی شود، باید وسوسه انگیز و مستدل باشد، یعنی، باید حامل اصلی ترین قابلیت یا فایده آن محصول باشد.


درس پانزدهم
-
مردم هیچ توجهی به تبلیغات ندارند. آنها فقط به چیزهائی که برایشان جالب است توجه می کنند و کار شما این است که علاقمندی آنها را جلب کنید.

 
درس شانزدهم
-
مهم نیست که شما چقدر صادق هستید، مردم اولین بار که تبلیغات شما را می خوانند، باور نمی کنند. ولی خیلی احتمال دارد حرف کسانی که ادعا های شما را امضاء می کنند را باور کنند. این طبیعت انسان است. پس رضایت نامه (
Testimonial) مشتریان خود را به سایرین نشان دهید چون برای شما اعتبار می آورد.

 

درس هفدهم
- موتورهای جستجو مخصوصا گوگل به تعدد ارتباط ها به سایت شما حساس هستند و آنرا در رتبه سایت شما اثر می دهند. یک صفحه لینکستان بسازید و به سایتهای مشابه، نه رقیب، سایت خود ارتباط دهید، مخصوصا سایتهائی که در موتورهای جستجو رتبه خوبی دارند. از سایتهای دیگر بخواهید که به سایت شما ارتباط دهند. برای اینکه بدانید از کدام سایتها به سایت شما ارتباط داده شده است، در موتور گوگل عبارت زیر را جستجو کنید : 

link:www.yoursitename.com
درس هجدهم
- بزرگ ترین خطا در دنیای تجارت الکترونیک، اعتماد بیش از حد به سایت خودتان هست. داشتن یک سایت به ندرت این نکته را که شما بازاریاب فعالی هستید ثابت می کند. برای اینکه در دنیای مجازی، فعال باشید، باید در بسیاری از انجمنها و اتاقهای گفتگوی تخصصی که مخاطبین شما در آنها حضور دارند، فعالیت کنید.


درس نوزدهم
- به ازای هر مشتری ناراضی، شما احتمال از دست دادن صد مشتری را داشته باشید. چرا ؟ چون وقتی یک مشتری تجربه بدی از خدمات و محصولات شما داشته باشد، مطمئن باشید که او این تجربه بد را به همه کسانی که در ارتباط با او هستند، خواهد گفت. این مسئله مانند رشد درخت انگور، گسترش خواهد یافت و برای شما هزینه سنگینی خواهد داشت.

درس بیستم
- کلید ایجاد ترافیک بالا به سایت شما، برقراری ارتباط از سایر سایتها به سایت شما است. هرچند که لیست شدن در موتورهای جستجو اولین قدم شما باید باشد ولی نباید فقط به موتورهای جستجو برای ایجاد ترافیک تکیه کنید.

درس
بیست و یکم
- یکی از ارزان ترین و موثرترین روش تبلیغات وب سایت و خدمات شما، استفاده مناسب از امضاء پائین نامه های الکترونیکی است که ارسال می کنید. حداکثر شش خط اطلاعات مثل آدرس سایت، شماره تماس و نام شرکت کافی است.
فکرش را بکنید شما در روز چند نامه ارسال می کنید و یا به چند گروه خبری مطلب پست می کنید. هر نامه ارسالی می تواند یک پیام تبلیغاتی برای شما باشد.

درس بیست ودوم
- وجود علامت "در حال ساخت" نه تنها نشان می دهد که سایت به روز رسانی نمی شود بلکه دلیل عدم آمادگی سایـت برای شروع حضور در شبکه هم می باشد. به همین دلیل بازدید کنندگان زیادی را برای همیشه از دست خواهید داد. قبل از اتمام طراحی سایت، آن را در اینترنت قرار ندهید.

 

درس بیست وسوم
- مشتریان بالقوه همواره سوال هائی از محصولات و خدمات شما دارند. به جای قراردادن یک آدرس پست الکترونیک تحت "Contact us"، یک فرم "نظرات شما" یا همان "Feedback form"، قرار دهید.

درس بیست وچهارم
- در زمان طراحی سایت، اطلاعات مربوط به حفظ حقوق مولف باید در پائین صفحات وجود داشته باشد. بهتر است هم از علامت "Copyright" و هم از علامت ? استفاده کنید چون در برخی از کشورها، یکی از این دو علامت شناخته شده نیست. جمله مورد نظر در پائین صفحات می تواند مثل جمله زیر باشد:

.Copyright ? 2003 Your Company Name

8 توصیه برای ایمنی بیشتر رمز عبور (Password)

رمز عبور شما از حفاظت لازم برخوردار است؟ وارد کردن همیشگی اسم کاربر و رمز عبور، روندی ناخوشایند و کسل کننده است. چه بخواهید ایمیل خود را چک کنید، چه بخواهید از وضعیت حساب بانکی خود مطلع شوید.
اغلب کاربران کامپیوتر، به طور معمول از رمزهای عبور ساده و آسان استفاده می کنند. اما دقت داشته آیا باشید که این سهل انگاری در انتخاب رمز عبور، عواقب خطرناکی به دنبال خواهد داشت. رمزهای عبور آسان و معمولی در ظرف چند ثانیه لو خواهند رفت و اطلاعات شخصی مانند شماره حساب بانکی و شماره کارت اعتباری شما به راحتی در معرض دید هکرها قرار خواهند گرفت.
 


پیامد:
هر هکری می تواند حساب بانکی شما را تخلیه یا با شماره کارت اعتباری شما اقدام به خرید کند.
 

در اینجا 8 نکته برای حفاظت از اطلاعات توصیه می شود.

1 .به هیچ وجه از اسامی استفاده نکنید فرقی نمی کند که اسم فامیلتان باشد، یا باشگاه فوتبال مورد علاقه تان. بسیاری از برنامه های هکر، رمزهای عبور را با کمک فرهنگ لغت هک می کنند. فقط چند ساعت طول خواهد کشید که با کمک لغات یک فرهنگ لغت، دستیابی به رمز عبور امکان پذیر شود.


2.برای رمز عبور خود حداقل از 8 حرف استفاده کنید:
برای رمز عبوری که از 4 حرف تشکیل شده است، حدود 45000 حالت وجود دارد. اما برای رمز عبوری که از 8 حرف و علامتهای ویژه تشکیل شده است، یک میلیارد حالت مختلف وجود دارد!

3.برای رمز عبور، از حروفی که در کنار هم قرار گرفته اند استفاده نکنید!
رمزهای عبوری مانند “
qwert” یا “asdf” ، کار هکرها را برای دستیابی به رمز عبور بسیار آسان می کند، این مطلب در ترکیب اعداد نیز به همین صورت است؛ مثل " 12345678 ". در کنار هم قرار گرفتن حروف و یا اعداد، دستیابی به هکرها به رمز عبور شما را بسیار راحت می کند!

4.برای رمز عبور خود، ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک یا اعداد و علامتهای ویژه را انتخاب کنید.
استفاده از علامتهای ویژه به تنهایی کافی نیست. 5 درصد همه کاربرها بر این امر اتفاق نظر دارند که رمز عبوری مثل
Martin! را به کار برند!

5.رمز عبور خود را تا حد امکان جایی ننویسید
حتی اگر کاغذی که رمز عبور خود را بر روی آن نوشته اید، در جای امنی مانند کیف تان باشد، از این کار اجتناب کنید. عنوان کاغذی که رمز عبور خود را بر روی آن نوشته اید، به هیچ عنوان زیر صفحه کلید یا به مانیتور خود نچسبانید!

6.رمز عبور خود را همواره تغییر دهید.
هر قدر، مدت زمان استفاده از رمز عبورتان بیشتر باشد، خطر هک شدن شما بیشتر خواهد بود. اداره فناوری اطلاعات آلمان فدرال، توصیه می کند که هر 90 روز یکبار رمز عبور خود را تغییر دهید.

7.رمز عبور خود را در کامپیوتر ذخیره نکنید!
کامپیوتر قادر است رمز عبور شما را ذخیره کند تا شما مجبور نباشید هر بار آن را وارد کنید. با این حال، کسی که برای هر بار ورود، احتیاج به وارد کردن رمز عبور نداشته باشد، خیلی سریع آن را فراموش می کند: دقت داشته باشید که برای تغییر رمز عبور ، باید حتماً رمز عبور قبلی را وارد کنید!

8.رمز عبور خود را به شخص دیگری ندهید!
اگر از شما تلفنی یا با ایمیل، رمز عبورتان را خواستند، آن را بازگو نکنید! هکرها معمولاً خود را به عنوان همکاران شرکتهای بزرگ معرفی می کنند. این اشخاص که خود را سرویس کار کامپیوتر معرفی می کنند، معمولاً توسط تماس تلفنی یا ایمیل رمز عبور شما را برای حل مشکل کامپیوترتان طلب می کنند. ولی هیچ شرکت معتبر و صاحب نامی از شما رمز عبورتان را نمی خواهد.

 

هفت روش حرفه ای برای ایجاد رمز عبور


1.برای ایجاد کلمه عبور، از حروف بزرگ و کوچک و به صورت یک در میان استفاده کنید. مثال:
cOmPuTeR

2.حروف اول کلمات یک جمله را به عنوان رمز عبور خود انتخاب کنید.
مثلاًدر جمله:"
If sentence is longer password would be safer " که رمز عبور آن به این صورت تبدیل می شود: " Isilpwbs "

3.عدد یا تاریخی را برای خود در نظر بگیرید و آن را با دکمه Shift تایپ کنید.
مثلاً : تاریخ: 13.06.2002 با دکمه
Shift به این کلمه تبدیل
می شود: !#>)^>@))@

4.لغتی را در نظر بگیرید و سپس حروف سمت راست آن را که بر روی صفحه کلید قرار دارد، بنویسید:
مثال:
Hardware تبدیل می شود به: Jstfestr

5.لغت یا ترکیبی را برای خود در نظر بگیرید مانند “24Oktober” و بعد آن را بهم بریزید به این صورت که حروف اول آن را با حرف آخر، حرف دوم را با حرف ماقبل آخر و به همین ترتیب بقیه را بنویسید: 24r4eObkot

6.لغات یک جمله را به اختصار بنویسید این اختصارات را خود شما تعیین می کنید و از قاعده خاصی پیروی نمی کنند. مثلاً عبارت White meat with cabbage تبدیل می شود به:  “whtmtwtcabge

7.در رمز عبور از علائم ویژه استفاده کنید.  مثال: “c/Om%u\t§E~r