روزانه های مدیریت!

ممکن است شما از شکست خوردن نا امید و مایوس شوید ولی اگر امتحان نکنید، فنا خواهید

روزانه های مدیریت!

ممکن است شما از شکست خوردن نا امید و مایوس شوید ولی اگر امتحان نکنید، فنا خواهید

امپراتور کار آفرینی(51)

نویسنده: پیتر جونز
مترجم: غلامرضا کیامهر
استارت کار را بزنید
عنوانی که برای این فصل از کتاب انتخاب شده، استعاره‌ای از زمانی است که شما بعد از خرید اتومبیل نو دلخواهتان، پشت فرمان آن می‌نشینید، استارت را می‌زنید و به راه می‌افتید.


همچنان که شما بعد از مدت‌ها صرف وقت، انرژی و پول و انجام انواع و اقسام بررسی‌ها و مطالعات، مقدمات کسب‌و‌کاری را که قرار است شما را به یک tycoon تبدیل کند،‌ مهیا ساخته و آماده راه‌اندازی آن کسب‌و‌کار شده‌اید. شروع یک کسب‌و‌کار جدید شباهت زیادی به شروع رانندگی با یک اتومبیل جدید برای نخستین‌بار دارد. شما قبل از سوار شدن به آن اتومبیل، نگاهی به سراپای آن می‌اندازید بعد پشت فرمان می‌نشینید، همه جای آن برق می‌زند. دستی به داشبورد آن می‌کشید، لوازم اضافی را که کمپانی به سفارش شما روی اتومبیل نصب کرده، با اشتیاق برانداز می‌کنید و از استشمام بوی «نو» اتومبیل لذت می‌برید و سرانجام لحظه‌ای فرا می‌رسد که سوئیچ را می‌چرخانید و موتور اتومبیل برای اولین بار روشن می‌شود. کاملا آرام، بی‌صدا و بدون لرزش، درست آن طور که شما دوست دارید.
آینه بالای سر را تنظیم می‌کنید. صندلی را کمی عقب و جلو می‌برید. اتومبیل را در دنده می‌گذارید، پدال گاز را فشار می‌دهید و حرکت می‌کنید. شما و اتومبیلتان کم‌کم از دید صاحب فروشگاه اتومبیل پنهان می‌شوید و با رسیدن به یک جاده هموار و خلوت تصمیم می‌گیرید با وارد کردن فشار بیشتر بر پدال گاز قدرت و سرعت اتومبیلی را که خریده‌اید، ‌امتحان ‌کنید. این لحظه هیجان‌انگیزی است که هر بار هنگام شروع رانندگی با یک اتومبیل جدید برای ما تکرار می‌شود.
دلیل شباهتی که من میان لحظه راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار تازه و اولین رانندگی با یک اتومبیل نو مشاهده می‌کنم، این است که هر دو لحظه، شروعی بر یک پایان است. چون هم شما و هم اتومبیل برای رسیدن به چنین لحظه‌ای مراحل سخت و نفس‌گیری را پشت سر گذاشته‌اید. به نظر من شروع یک کسب‌و‌کار جدید شباهت زیادی به نشستن پشت فرمان یک اتومبیل نو و به حرکت درآوردن آن دارد. در هر دو مورد، این شما هستید که دارید نقش سکاندار را ایفا می‌کنید.
طبیعتا در آغاز این سکانداری لذت‌ها و کامیابی‌های بزرگ بالقوه‌ای انتظارتان را می‌کشد، همچنان که ممکن است خطرات و بدبیاری‌های بزرگ بالقوه‌ای در کمین شما نشسته باشد. به‌خصوص اگر بیش از اندازه در پشت فرمان کسب‌و‌کار جدید احساس غرور و اعتماد به نفس کنید. درست مثل راننده‌ای که وقتی برای اولین بار پشت فرمان اتومبیل جدیدی می‌نشیند،‌ تحت‌تاثیر غرور و اعتماد به نفس بیش از حد، عنان اختیار خود را به دست پدال گاز اتومبیل می‌سپارد و به جای آن که او حاکم بر اتومبیل باشد به اتومبیل اجازه می‌دهد بر او حاکمیت پیدا کند.
این نقطه پایانی بر شروع سفر شما در مسیر یک کسب‌و‌کار جدید است و سرنوشت همه چیز بستگی به این دارد که شما مقدمات کسب‌و‌کار را چگونه آماده ساخته‌اید. چون در این سفر دو مقصد متفاوت در انتظار شما است.
حالت اول این است که شما به قدر کافی پول برای کسب‌و‌کار خود فراهم نکرده‌اید، اما تصمیم گرفته‌اید که بدون توجه به این موضوع، کسب‌و‌کار خود را شروع کنید. چون بر این باور هستید که موفقیت در انتظار شما است و شما خواهید توانست به تدریج کسب‌و‌کار خود را توسعه دهید. البته این پیش‌شروع یک کسب‌و‌کار بسیار دشوار است، اما چنانچه از توصیه‌های من پیروی کنید، احتمال عبور از مشکلات و دستیابی به موفقیت برای شما وجود خواهد داشت مشروط بر آنکه برنامه‌ریزی‌های لازم و مطالعات بازار را به قدر کافی انجام داده باشید.
من در بخش‌های آتی این فصل از کتاب به شما خواهم گفت که چگونه می‌توانید رویاهای خود را در کسب‌و‌کار به واقعیت تبدیل کنید.حالت دوم شروع یک کسب‌و‌کار این است که شما با دست پر یعنی با در اختیار داشتن پول کافی کسب‌و‌کار خود را شروع کرده‌اید.
در این صورت، ظاهرا اطمینان صد درصد دارید که به مقصد موردنظر خواهید رسید.
پس اگر تا این حد نسبت به آینده کسب‌و‌کار خود اطمینان دارید، اجازه دهید که من صمیمانه به شما تبریک بگویم، اما در هر دو حالت شروع، لازم است نفس عمیقی بکشید، چون این یکی از شیرین‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین لحظات کار شما است، اما از این لحظه به بعد باید کاملا حواستان جمع باشد که به قول معروف از خط خارج نشوید و بی‌گدار به آب نزنید، چون انواع و اقسام پیچ‌ها و دست‌اندازهای خطرناک بر سر راه شما وجود دارد که شما باید به سلامت از آنها عبور کنید. برای این منظور باید یک «چک لیست» کامل از تمام احتمالات و اتفاقاتی که ممکن است در مسیر حرکت با آنها مواجه شوید، در اختیار داشته باشید. من این چک لیست را تحت‌نام «ماموریت شش‌گانه» تقسیم‌بندی کرده‌ام که این شش ماموریت را یکی‌یکی با شما در میان می‌گذارم:
ماموریت اول: آمادگی، تمرکز واحساس تعهد
ممکن است بعد از آن تلاش‌های خسته‌کننده‌ای که برای آماده‌سازی مقدمات یک کسب‌و‌کار انجام داده و زحماتی که برای جلب سرمایه‌گذاری متحمل شده‌اید، نیاز به کمی آرامش و رفع خستگی را احساس کنید، اما این اشتباهی است که یک کارآفرین موفق هرگز مرتکب نمی‌شود. چون شروع یک کسب‌و‌کار مثل شرکت در یک مسابقه دو ماراتن است و شما نباید دچار این توهم شوید که گویا دیگر همه مشکلات را پشت سر گذاشته‌اید.

چون سختی‌های اصلی کار تازه شروع شده و اکنون زمان آن فرا رسیده تا نشان دهید می‌توانید همه آمال و آرزوها، اهداف و چشم‌اندازهایی را که تا پیش از این برای کسب‌و‌کار خود ترسیم کرده بودید به واقعیت تبدیل کنید.


http://www.donya-e-eqtesad.com

راهنمای پرداخت آنلاین با کارتهای بانکی عضو شتاب

اشاره: این اطلاعات عینا از وب سایت شرکت داتک تلکام برداشته شده است. از این شرکت برای تهیه اطلاعات دقیق و قدم به قدم تشکر می کنیم.



داده‌های مورد نیاز بانک‌ شما

شماره کارت: عدد ۱۶ رقمی حک شده بر روی کارت بانک.
رمز اینترنتی یا رمز دوم: از سوی خودپرداز بانک مربوطه قابل دریافت است.
کُد CVV2: کُد ۳ یا ۴ رقمی پُشت یا روی کارت. این کُد را می‌توانید از سوی خود پرداز مربوط به کارت بانک خود (دستگاه‌های پرداخت پول) دریافت کنید.
تاریخ انقضا کارت: تاریخ حک شده روی کارت و یا قابل دسترس از سوی خود پرداز، که مربوط به هر کارت بانک می‌باشد. تاریخ پایان اعتبار کارت.

 

راهنمای دریافت رمز دوم کارت‌های اعتباری

■ ملی کارت خود را در پایانه خودپرداز بانک ملی قرار دهید.
■ رمز کارت خود را وارد نموده و کلید ثبت را فشار دهید.
■ سپس دکمه مقابل گزینه عملیات رمز را فشار دهید.
■ گزینه مقابل تخصیص یا تغییر رمز دوم کارت را انتخاب کنید.
■ رمز دوم کارت مورد نظرخود را حداقل در ۵ و حداکثر در ۱۲ رقم وارد نمایید و مجدداً طبق فرمان سیستم رمز را تکرار نموده و کلید ثبت را فشار دهید.
■ پس از انجام موفقیت آمیز عملیات، رمز دوم کارت شما فعال شده و باید به خاطر بسپارید.

توجه داشته باشید در کارت‌های بانک ملی
■ CVV2 عدد چهار رقمی چاپ شده در پشت کارت بر روی نوار سفید رنگ است.
■ برای بدست آوردن تاریخ انقضای کارت باید پنج سال به تاریخ حک شده بر روی کارت اضافه شود.

۲- بانک ملت

■ ملت کارت خود را در پایانه خودپرداز بانک ملت قرار دهید.
■ رمز کارت خود را وارد نموده و کلید ثبت را فشار دهید.
■ سپس دکمه مقابل گزینه تغییر رمز را فشار دهید.
■ گزینه تغییر رمز اینترنتی را انتخاب کنید.
■ رمز اینترنتی مورد نظرخود را حداقل در ۴ و حداکثر در ۱۲ رقم وارد نمایید و مجدداً طبق فرمان سیستم رمز را تکرار نمایید.
■ پس از انجام موفقیت آمیز عملیات، رمز اینترنتی شما فعال شده که باید به خاطر بسپارید و پارامتر CVV2 به همراه تاریخ انقضاء آن بر روی رسید دستگاه چاپ شده و تحویل می‌گردد.

توجه داشته باشید در کارت‌های بانک ملت
■ CVV2 عدد سه رقمی چاپ شده پشت کارت است.
■ تاریخ انقضا بر روی کارت شما حک شده است.

۳- بانک سامان

■ کارت بانک سامان خود را در پایانه خودپرداز بانک سامان قرار دهید.
■ رمز کارت خود را وارد نموده و کلید تایید را فشار دهید.
■ سپس دکمه مقابل گزینه تغییر رمز را فشار دهید.
■ گزینه تغییر رمز اینترنتی کارت را انتخاب کنید.
■ یک رمز چهار رقمی وارد نمایید و مجدداً طبق فرمان سیستم رمز را تکرار نمایید.
■ پس از انجام موفقیت آمیز عملیات، رمز اینترنتی شما فعال شده که باید به خاطر بسپارید و کد سه رقمی کارت CVV2 به همراه تاریخ انقضاء آن بر روی رسید دستگاه چاپ شده و تحویل می‌گردد.

توجه داشته باشید در کارت‌های بانک سامان
■ CVV2 این کد عدد سه رقمی حک شده بر روی کارت می‌باشد.
■ تاریخ انقضاء کارت نیز بر روی کارت شما حک شده است.

۴- بانک پاسارگاد

■ پاسارگاد کارت خود را در پایانه خودپرداز بانک پاسارگاد قرار دهید.
■ رمز کارت خود را وارد نموده و کلید ورود را فشار دهید.
■ سپس دکمه مقابل گزینه تغییر رمز را فشار دهید.
■ گزینه تغییر رمز اینترنتی کارت را انتخاب کنید.
■ رمز اینترنتی کارت مورد نظر خود را حداقل در۴ و حداکثر در ۱۲ رقم وارد نمایید و مجدداً طبق فرمان سیستم رمز را تکرار نموده و کلید ورود را فشار دهید.
■ پس از انجام موفقیت آمیز عملیات، رمزاینترنتی کارت شما فعال شده و باید آن را به خاطر بسپارید.

توجه داشته باشید در کارت‌های بانک پاسارگاد
■ CVV2 عدد سه رقمی چاپ شده در پشت کارت که زیر نوار مشکی رنگ می‌باشد.
■ تاریخ انقضا بر روی کارت شما حک شده است.

۵- بانک صادرات

■ کارت خود را در پایانه خودپرداز بانک صادرات قرار دهید.
■ رمز کارت خود را وارد نموده و کلید ورود را فشار دهید.
■ سپس دکمه مقابل گزینه عملیات رمز را فشار دهید.
■ گزینه مقابل تخصیص یا تغییر رمز دوم کارت را انتخاب کنید.
■ رمز دوم کارت مورد نظرخود را حداقل در ۵ و حداکثر در ۱۲ رقم وارد نمایید و مجدداً طبق فرمان سیستم رمز را تکرار نموده و کلید ورود را فشار دهید.
■ پس از انجام موفقیت آمیز عملیات، رمز دوم کارت شما فعال شده و باید به خاطر بسپارید.

توجه داشته باشید در کارت‌های بانک صادرات
■ پارامتر CVV2 (عدد چهار رقمی) و تاریخ انقضا بر روی کارت شما حک شده است.

۶- بانک اقتصاد نوین

■ کارت بانک اقتصاد نوین خود را در پایانه خودپرداز بانک اقتصاد نوین قرار دهید.
■ رمز کارت خود را وارد نموده و کلید ثبت را فشار دهید.
■ سپس دکمه مقابل گزینه تغییر رمز را فشار دهید.
■ گزینه تغییر رمز اینترنتی کارت را انتخاب کنید.
■ یک رمز چهار رقمی وارد نمایید و مجدداً طبق فرمان سیستم رمز را تکرار نموده و کلید ثبت را فشار دهید.
■ پس از انجام موفقیت آمیز عملیات، رمز اینترنتی شما فعال شده و پارامتر CVV2 به همراه تاریخ انقضا آن بر روی رسید دستگاه چاپ شده و تحویل می‌گردد.

توجه داشته باشید در کارت‌های بانک اقتصاد‌نوین
■ CVV2 عدد چهار رقمی نوشته شده در پشت کارت روی نوار سفید رنگ می‌باشد.
■ تاریخ انقضاء بر روی کارت شما حک شده است.

۷- بانک کارآفرین

■ کارت خود را در پایانه خودپرداز بانک کارآفرین قرار دهید.
■ رمز کارت خود را وارد نموده و کلید ورود را فشار دهید.
■ سپس دکمه مقابل گزینه عملیات رمز را فشار دهید.
■ گزینه مقابل تخصیص یا تغییر رمز دوم کارت را انتخاب کنید.
■ رمز دوم کارت مورد نظرخود را حداقل در ۵ رقم وارد نمایید و مجدداً طبق فرمان سیستم رمز را تکرار نموده و کلید ورود را فشار دهید.
■ پس از انجام موفقیت‌آمیز عملیات، رمز دوم کارت شما فعال شده و باید آن را به خاطر بسپارید.

توجه داشته باشید در کارت‌های بانک کارآفرین
■ CVV2 عدد سه رقمی نوشته شده در روی کارت می‌باشد.
■ تاریخ انقضاء بر روی کارت شما حک شده است.
■ مشترکین قدیمی، که کارتشان هیچ یک از این ویژگی‌ها را ندارد و با مراجعه به شعب بانک کارآفرین می‌توانند نسبت به تعویض کارت اقدام نمایند.

۸- بانک کشاورزی

■ کارت خود را در پایانه خودپرداز بانک کشاورزی قرار دهید.
■ رمز کارت خود را وارد نموده و کلید ورود را فشار دهید.
■ سپس دکمه مقابل گزینه عملیات رمز را فشار دهید.
■ گزینه مقابل تخصیص یا تغییر رمز دوم کارت را انتخاب کنید.
■ رمز دوم کارت مورد نظرخود را حداقل در ۵ رقم وارد نمایید و مجدداً طبق فرمان سیستم رمز را تکرار نموده و کلید ورود را فشار دهید.
■ پس از انجام موفقیت‌آمیز عملیات، رمز دوم کارت شما فعال شده و باید آن را به خاطر بسپارید.

توجه داشته باشید در کارت‌های بانک کشاورزی
■ CVV2 عدد سه رقمی نوشته شده در پشت کارت می‌باشد.
■ تاریخ انقضاء بر روی کارت شما حک شده است.

دو راه کم هزینه برای افزایش فروش


تبدیل فاکتور به ابزاری برای فروش
بسیاری از شرکته روزانه فاکتورهایی را صادر می کنند که به جاهای مختلف ارسال می شود. فاکتورها معمولا بارها دست به دست می شوند تا به دست پرداخت کننده آن می رسند. اخیرا تبلیغ یکی از شرکت های معروفی که دوره های مدیریتی برگزار می کند را در وب سایتم گذاشتم. سپس فاکتور را فرستادم، این فاکتور باید توسط چندین نفر تایید که شد که شامل فرد سفارش دهنده آگهی که یکی از مدرسان بود، مسئول امور مالی و سپس فردی که چک ها را صادر می کرد بودند. این موضوع فرصت خوبی را فراهم می کند تا به چندین نفر معرفی شوید. البته شاید این افراد با کسب و کار شما آشنا باشند ولی به تمامی توانایی ها و امکاناتی که ارائه می کنید واقف نباشند.

مثلا ما برای محصولات آموزشی مشتریان زیادی داریم و اخیرا کارگاه های آموزشی حضوری برگزار می کنیم ولی بسیاری از مشتریان ما این موضوع را نمی دانند. پس با فاکتور حتی می توانید خدمات و محصولات جدید را معرفی کنید. حتی می توانید تغییرات را در فاکتور منعکس کنید. مثلا اگر قیمتها تغییری کرده است یا گاهی فروش فوق العاده برگزار می کنید این موارد را در فاکتور منعکس کنید.

ابتکاری که یکی از شرکتهای کامپیوتری انجام داد این بود که با هر فاکتور یکی از اعضای شرکت را معرفی می کرد و حتی عکس او را در پایین فاکتور چاپ می کرد. این کار در مشتری احساس خوبی را ایجاد می کند و در مراجعات بعدی مشتری احساس نزدیکی بیشتری را می کند.

حتی می توانید کاری کنید که دریافت فاکتور برای مشتری به تجربه ای لذت بخش تبدیل شود. مثلا همراه فاکتور مطالب خواندنی و آموزشی کوتاهی را بفرستید تا مشتری از آنها استفاده کند.

اگر امکانات بیشتری در اختیار دارید از فاکتورهای رنگی استفاده کنید تا تاثیر بهتری از شما به جای بگذارد. بسیاری از خریداران ما هیچگاه به محل کارمان مراجعه نکرده اند و تنها چیزهایی که از کسب و کارمان می بینند محصولات و فاکتورهای آنها است.

 سیستم انتظار تلفنی را به درآمد تبدیل کنید.
مشتریان از منتظر ماندن متنفرند. اگر از سیستمهای پاسخگوی تلفنی استفاده می کنید و مشتریان باید لحظاتی منتظر بمانند تا بتوانند با شخص موردنظر صحبت کنند، از این فرصت استفاده کنید. در لحظات انتظار بجای پخش موسیقی به معرفی محصولات و خدمات شرکت بپردازید. اگر کسب و کار خود را به تازگی آغاز کرده اید با اینکار می توانید ذهنیت خوبی را در مشتری ایجاد کنید و مشتری احساس خواهد کرد که با شرکت بزرگی تماس گرفته است.

در زمانهایی که شرکت تعطیل است بجای آنکه بگویید لطفا پیام خود را بگذارید می توانید به معرفی شرکت پرداخته سپس از مشتری بخواهید پیام بگذارد.

در تهیه پیام مناسب همواره بیاد داشته باشید که مشتریان بسیار پر مشغله هستند. بجای گفتن مقدمه و یا مطالبی که مشتری از آن آگاه است، مستقیما به خدمات و محصولات بپردازید. پیام را تا حد ممکن کوتاه و قابل فهم نگه دارید. مشتریان هیچگاه فرصت ندارند تا مثلا 10 دقیقه به توضیحات ضبط شده شما گوش کنند.

برای دلنشین تر شدن پیام می توانید آنرا با موسیقی ملایمی همراه سازید.