نویسنده: پیتر جونز
مترجم: غلامرضا کیامهر
استارت کار را بزنید
عنوانی
که برای این فصل از کتاب انتخاب شده، استعارهای از زمانی است که شما بعد
از خرید اتومبیل نو دلخواهتان، پشت فرمان آن مینشینید، استارت را میزنید و
به راه میافتید.
![]() |
چون سختیهای اصلی کار تازه شروع شده و اکنون زمان آن فرا رسیده تا نشان دهید میتوانید همه آمال و آرزوها، اهداف و چشماندازهایی را که تا پیش از این برای کسبوکار خود ترسیم کرده بودید به واقعیت تبدیل کنید.
http://www.donya-e-eqtesad.com
اشاره: این اطلاعات عینا از وب سایت شرکت داتک تلکام برداشته شده است. از این شرکت برای تهیه اطلاعات دقیق و قدم به قدم تشکر می کنیم.
شماره کارت: عدد ۱۶ رقمی حک شده بر روی کارت بانک. ■ ملی کارت خود را در پایانه خودپرداز بانک ملی قرار دهید. ■ ملت کارت خود را در پایانه خودپرداز بانک ملت قرار دهید. ■ کارت بانک سامان خود را در پایانه خودپرداز بانک سامان قرار دهید. ■ پاسارگاد کارت خود را در پایانه خودپرداز بانک پاسارگاد قرار دهید. ■ کارت خود را در پایانه خودپرداز بانک صادرات قرار دهید. ■ کارت بانک اقتصاد نوین خود را در پایانه خودپرداز بانک اقتصاد نوین قرار دهید. ■ کارت خود را در پایانه خودپرداز بانک کارآفرین قرار دهید. ■ کارت خود را در پایانه خودپرداز بانک کشاورزی قرار دهید.
دادههای مورد نیاز بانک شما
رمز اینترنتی یا رمز دوم: از سوی خودپرداز بانک مربوطه قابل دریافت است.
کُد CVV2:
کُد ۳ یا ۴ رقمی پُشت یا روی کارت. این کُد را میتوانید از سوی خود پرداز
مربوط به کارت بانک خود (دستگاههای پرداخت پول) دریافت کنید.
تاریخ انقضا کارت: تاریخ حک شده روی کارت و یا قابل دسترس از سوی خود پرداز، که مربوط به هر کارت بانک میباشد. تاریخ پایان اعتبار کارت.
■ رمز کارت خود را وارد نموده و کلید ثبت را فشار دهید.
■ سپس دکمه مقابل گزینه عملیات رمز را فشار دهید.
■ گزینه مقابل تخصیص یا تغییر رمز دوم کارت را انتخاب کنید.
■
رمز دوم کارت مورد نظرخود را حداقل در ۵ و حداکثر در ۱۲ رقم وارد نمایید و
مجدداً طبق فرمان سیستم رمز را تکرار نموده و کلید ثبت را فشار دهید.
■ پس از انجام موفقیت آمیز عملیات، رمز دوم کارت شما فعال شده و باید به خاطر بسپارید.
توجه داشته باشید در کارتهای بانک ملی
■ CVV2 عدد چهار رقمی چاپ شده در پشت کارت بر روی نوار سفید رنگ است.
■ برای بدست آوردن تاریخ انقضای کارت باید پنج سال به تاریخ حک شده بر روی کارت اضافه شود.
■ رمز کارت خود را وارد نموده و کلید ثبت را فشار دهید.
■ سپس دکمه مقابل گزینه تغییر رمز را فشار دهید.
■ گزینه تغییر رمز اینترنتی را انتخاب کنید.
■ رمز اینترنتی مورد نظرخود را حداقل در ۴ و حداکثر در ۱۲ رقم وارد نمایید و مجدداً طبق فرمان سیستم رمز را تکرار نمایید.
■
پس از انجام موفقیت آمیز عملیات، رمز اینترنتی شما فعال شده که باید به
خاطر بسپارید و پارامتر CVV2 به همراه تاریخ انقضاء آن بر روی رسید دستگاه
چاپ شده و تحویل میگردد.
توجه داشته باشید در کارتهای بانک ملت
■ CVV2 عدد سه رقمی چاپ شده پشت کارت است.
■ تاریخ انقضا بر روی کارت شما حک شده است.
■ رمز کارت خود را وارد نموده و کلید تایید را فشار دهید.
■ سپس دکمه مقابل گزینه تغییر رمز را فشار دهید.
■ گزینه تغییر رمز اینترنتی کارت را انتخاب کنید.
■ یک رمز چهار رقمی وارد نمایید و مجدداً طبق فرمان سیستم رمز را تکرار نمایید.
■
پس از انجام موفقیت آمیز عملیات، رمز اینترنتی شما فعال شده که باید به
خاطر بسپارید و کد سه رقمی کارت CVV2 به همراه تاریخ انقضاء آن بر روی رسید
دستگاه چاپ شده و تحویل میگردد.
توجه داشته باشید در کارتهای بانک سامان
■ CVV2 این کد عدد سه رقمی حک شده بر روی کارت میباشد.
■ تاریخ انقضاء کارت نیز بر روی کارت شما حک شده است.
■ رمز کارت خود را وارد نموده و کلید ورود را فشار دهید.
■ سپس دکمه مقابل گزینه تغییر رمز را فشار دهید.
■ گزینه تغییر رمز اینترنتی کارت را انتخاب کنید.
■
رمز اینترنتی کارت مورد نظر خود را حداقل در۴ و حداکثر در ۱۲ رقم وارد
نمایید و مجدداً طبق فرمان سیستم رمز را تکرار نموده و کلید ورود را فشار
دهید.
■ پس از انجام موفقیت آمیز عملیات، رمزاینترنتی کارت شما فعال شده و باید آن را به خاطر بسپارید.
توجه داشته باشید در کارتهای بانک پاسارگاد
■ CVV2 عدد سه رقمی چاپ شده در پشت کارت که زیر نوار مشکی رنگ میباشد.
■ تاریخ انقضا بر روی کارت شما حک شده است.
■ رمز کارت خود را وارد نموده و کلید ورود را فشار دهید.
■ سپس دکمه مقابل گزینه عملیات رمز را فشار دهید.
■ گزینه مقابل تخصیص یا تغییر رمز دوم کارت را انتخاب کنید.
■
رمز دوم کارت مورد نظرخود را حداقل در ۵ و حداکثر در ۱۲ رقم وارد نمایید و
مجدداً طبق فرمان سیستم رمز را تکرار نموده و کلید ورود را فشار دهید.
■ پس از انجام موفقیت آمیز عملیات، رمز دوم کارت شما فعال شده و باید به خاطر بسپارید.
توجه داشته باشید در کارتهای بانک صادرات
■ پارامتر CVV2 (عدد چهار رقمی) و تاریخ انقضا بر روی کارت شما حک شده است.
■ رمز کارت خود را وارد نموده و کلید ثبت را فشار دهید.
■ سپس دکمه مقابل گزینه تغییر رمز را فشار دهید.
■ گزینه تغییر رمز اینترنتی کارت را انتخاب کنید.
■ یک رمز چهار رقمی وارد نمایید و مجدداً طبق فرمان سیستم رمز را تکرار نموده و کلید ثبت را فشار دهید.
■
پس از انجام موفقیت آمیز عملیات، رمز اینترنتی شما فعال شده و پارامتر
CVV2 به همراه تاریخ انقضا آن بر روی رسید دستگاه چاپ شده و تحویل میگردد.
توجه داشته باشید در کارتهای بانک اقتصادنوین
■ CVV2 عدد چهار رقمی نوشته شده در پشت کارت روی نوار سفید رنگ میباشد.
■ تاریخ انقضاء بر روی کارت شما حک شده است.
■ رمز کارت خود را وارد نموده و کلید ورود را فشار دهید.
■ سپس دکمه مقابل گزینه عملیات رمز را فشار دهید.
■ گزینه مقابل تخصیص یا تغییر رمز دوم کارت را انتخاب کنید.
■ رمز دوم کارت مورد نظرخود را حداقل در ۵ رقم وارد نمایید و مجدداً طبق فرمان سیستم رمز را تکرار نموده و کلید ورود را فشار دهید.
■ پس از انجام موفقیتآمیز عملیات، رمز دوم کارت شما فعال شده و باید آن را به خاطر بسپارید.
توجه داشته باشید در کارتهای بانک کارآفرین
■ CVV2 عدد سه رقمی نوشته شده در روی کارت میباشد.
■ تاریخ انقضاء بر روی کارت شما حک شده است.
■
مشترکین قدیمی، که کارتشان هیچ یک از این ویژگیها را ندارد و با مراجعه
به شعب بانک کارآفرین میتوانند نسبت به تعویض کارت اقدام نمایند.
■ رمز کارت خود را وارد نموده و کلید ورود را فشار دهید.
■ سپس دکمه مقابل گزینه عملیات رمز را فشار دهید.
■ گزینه مقابل تخصیص یا تغییر رمز دوم کارت را انتخاب کنید.
■ رمز دوم کارت مورد نظرخود را حداقل در ۵ رقم وارد نمایید و مجدداً طبق فرمان سیستم رمز را تکرار نموده و کلید ورود را فشار دهید.
■ پس از انجام موفقیتآمیز عملیات، رمز دوم کارت شما فعال شده و باید آن را به خاطر بسپارید.
توجه داشته باشید در کارتهای بانک کشاورزی
■ CVV2 عدد سه رقمی نوشته شده در پشت کارت میباشد.
■ تاریخ انقضاء بر روی کارت شما حک شده است.
تبدیل فاکتور به ابزاری برای فروش
بسیاری
از شرکته روزانه فاکتورهایی را صادر می کنند که به جاهای مختلف ارسال می
شود. فاکتورها معمولا بارها دست به دست می شوند تا به دست پرداخت کننده آن
می رسند. اخیرا تبلیغ یکی از شرکت های معروفی که دوره های مدیریتی برگزار
می کند را در وب سایتم گذاشتم. سپس فاکتور را فرستادم، این فاکتور باید
توسط چندین نفر تایید که شد که شامل فرد سفارش دهنده آگهی که یکی از مدرسان
بود، مسئول امور مالی و سپس فردی که چک ها را صادر می کرد بودند. این
موضوع فرصت خوبی را فراهم می کند تا به چندین نفر معرفی شوید. البته شاید
این افراد با کسب و کار شما آشنا باشند ولی به تمامی توانایی ها و امکاناتی
که ارائه می کنید واقف نباشند.
مثلا ما برای محصولات آموزشی
مشتریان زیادی داریم و اخیرا کارگاه های آموزشی حضوری برگزار می کنیم ولی
بسیاری از مشتریان ما این موضوع را نمی دانند. پس با فاکتور حتی می توانید
خدمات و محصولات جدید را معرفی کنید. حتی می توانید تغییرات را در فاکتور
منعکس کنید. مثلا اگر قیمتها تغییری کرده است یا گاهی فروش فوق العاده
برگزار می کنید این موارد را در فاکتور منعکس کنید.
ابتکاری که یکی
از شرکتهای کامپیوتری انجام داد این بود که با هر فاکتور یکی از اعضای شرکت
را معرفی می کرد و حتی عکس او را در پایین فاکتور چاپ می کرد. این کار در
مشتری احساس خوبی را ایجاد می کند و در مراجعات بعدی مشتری احساس نزدیکی
بیشتری را می کند.
حتی می توانید کاری کنید که دریافت فاکتور برای
مشتری به تجربه ای لذت بخش تبدیل شود. مثلا همراه فاکتور مطالب خواندنی و
آموزشی کوتاهی را بفرستید تا مشتری از آنها استفاده کند.
اگر
امکانات بیشتری در اختیار دارید از فاکتورهای رنگی استفاده کنید تا تاثیر
بهتری از شما به جای بگذارد. بسیاری از خریداران ما هیچگاه به محل کارمان
مراجعه نکرده اند و تنها چیزهایی که از کسب و کارمان می بینند محصولات و
فاکتورهای آنها است.
سیستم انتظار تلفنی را به درآمد تبدیل کنید.
مشتریان
از منتظر ماندن متنفرند. اگر از سیستمهای پاسخگوی تلفنی استفاده می کنید و
مشتریان باید لحظاتی منتظر بمانند تا بتوانند با شخص موردنظر صحبت کنند،
از این فرصت استفاده کنید. در لحظات انتظار بجای پخش موسیقی به معرفی
محصولات و خدمات شرکت بپردازید. اگر کسب و کار خود را به تازگی آغاز کرده
اید با اینکار می توانید ذهنیت خوبی را در مشتری ایجاد کنید و مشتری احساس
خواهد کرد که با شرکت بزرگی تماس گرفته است.
در زمانهایی که شرکت
تعطیل است بجای آنکه بگویید لطفا پیام خود را بگذارید می توانید به معرفی
شرکت پرداخته سپس از مشتری بخواهید پیام بگذارد.
در تهیه پیام مناسب
همواره بیاد داشته باشید که مشتریان بسیار پر مشغله هستند. بجای گفتن
مقدمه و یا مطالبی که مشتری از آن آگاه است، مستقیما به خدمات و محصولات
بپردازید. پیام را تا حد ممکن کوتاه و قابل فهم نگه دارید. مشتریان هیچگاه
فرصت ندارند تا مثلا 10 دقیقه به توضیحات ضبط شده شما گوش کنند.
برای دلنشین تر شدن پیام می توانید آنرا با موسیقی ملایمی همراه سازید.